tisdag 31 december 2013

Nytt år ny möjligheter

Så här på årets sista dag, sista timmar brukar jag se tillbaka på året som gått.
Vad har hänt, vad har jag gjort och uppnått, vad har jag missat, gläds åt eller ångrat.
Precis som alla andra så har en hel del hänt även för min del, och det enda jag direkt ångrar med året är att jag inte hunnit göra mer, hunnit med allt som jag planerat att göra. Men detta är ändå oväsentligt om man ser till helheten. 2013 har varit ett riktigt bra år.

Det andra jag tänker på är hur fort detta år ha gått, minns det som igår förra nyåret.
Minns ni när ni var barn, då tyckte man åren gick sakta, tiden stod ibland stilla medans nu i vuxen ålder så går åren bara fortare och fortare.
Tiden är detsamma är bara hur vi upplever den, eftersom vuxna har mer ansvar, mer att göra varje dag så känns det som tiden inte räcker till och dagarna bara går oss förbi.
Därför är det så oerhört viktigt att ta tillvara på den tid vi har, göra det bästa av den, prioritera rätt saker och göra det vi vill i rätt tid.

Tips inför 2014

  1. Planera din tid
  2. Skjut inte upp det du kan göra idag
  3. Var effektiv
  4. Ta tillvara på den tid du har varje dag
  5. Gör det som känns rätt för dig
  6. Våga uppnå dina mål
 
 
 

Våga inse att just du duger, våga inse att just du kan.
 
Sen bloggen startade så har vi pratat en hel del om just tid.
Men tiden är oerhört viktig, en del av att lyckas med sin personliga utveckling och sitt ledarskap kräver tid men också att kunna utnyttja tiden på rätt sätt. Som företagare så är tid viktigt eftersom det är en av de viktigaste resurserna.
 
Livet finns bara där
självklart och som om det alltid funnits
Rutinerna tar över
vi hinner inte

Dagar, veckor, månader och år bara rusar iväg och vi följer bara med
som om vi var tvungna till det
Men vem har sagt
att vi måste springa genom livet?
Vem har bestämt
att allt ska gå så fort?

En dag kanske allting stannar upp
Inom loppet av bara några minuter
kan hela vår värld förändras
Den värld vi tar för given
De människor vi älskar
men inte alltid talar om det för

När de försvinner
finns inte längre någon självklarhet

Ta ingen för givet... allra minst dig själv

Författare okänd

Ikväll kommer många lägga nyårslöften, vilket är bra och försök hålla dessa!
Men lova också att ta hand om dig själv, lägg ned tid på dig själv och vad du vill uppnå under kommande år. Du har alla möjligheter att förändra dig, gör det bara, det är just nu som tiden är
rätt att börja!
 
Med detta vill jag önska er alla ett gott slut på 2013 och ett riktigt GOTT NYTT 2014!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar